Beste bezoeker,

Wij werken met een klein groepje.
Het kan zijn dat u na het plaatsen van een bericht even moet wachten op hulp of op een antwoord,
blijf daarom gerust posten we zullen z.s.m. en wanneer het kan reageren.

Voor dringende zaken die echt niet kunnen wachten kunt u het contactformulier gebruiken.

-------------------------------------

Wanneer u ons forum bezoekt voor hulp bij installatie, vragen wij u een account aan te maken en geen gebruik te maken van het contactformulier.

Wij kunnen u beter helpen wanneer u een account aanmaakt en u in het volgende onderwerp phpBB en Extensie installatie en aanpassingen laten uitvoeren een nieuw onderwerp start.

Ook wanneer u ergens niet uitkomt of vragen heeft, vragen wij u gebruik te maken van 1 van de bestaande "support onderwerpen" en aldaar uw onderwerp te starten.

Waneer u een account aanmaakt kan het zijn dat de activatie email terecht komt in de spamfolder.
  • Verplaats deze terug naar uw postvak-in en klik op de activatie link, hierna is uw account geactiveerd en kunt u inloggen op het forum.

Met vriendelijke groet,

Team phpBBservice.nl
(steeds tot uw dienst)

Advertisement Management Version: 1.0.8

Archief
Gesloten

Auteur
Yvin
Berichten in topic: 4
Berichten: 18
Lid geworden op: 07 mar 2009 01:10

Advertisement Management Version: 1.0.8

Bericht door Yvin » 02 jun 2009 18:36

Hallo allemaal,

Weet iemand waar ik informatie kan vinden over hoe de MOD Advertisement Management Version: 1.0.8 op mijn forum te kunnen krijgen. En dan van begin tot eind van de hele installatie zodateen noob het begrijpt?

Ik vind hier alleen maar flarden aan informatie waar ik helaas niets mee kan.

Ik kan net een forum updaten maar heb nog nooit een MOD geïnstalleerd maar wil dit wel graag leren.

www.klassiekforum.nl

Greetzzz,

Yvin.


Neo
Berichten in topic: 2
Berichten: 1178
Lid geworden op: 25 dec 2006 01:16
Contacteer:

Re: Advertisement Management Version: 1.0.8

Bericht door Neo » 02 jun 2009 18:45

Als je het zipo bestand hebt gedownload en hebt uitgepakt zit er er een install.xml bestand bij die moet je openen en daar staat precies in wat je moet doen.

Als het niet lukt horen we het graag!


Auteur
Yvin
Berichten in topic: 4
Berichten: 18
Lid geworden op: 07 mar 2009 01:10

Re: Advertisement Management Version: 1.0.8

Bericht door Yvin » 02 jun 2009 19:26

ik vind de install al niet te begrijpen :( jammer dat er geen extreem simpele uitleg in het Nederlands is :(

Ik heb gelukkig een testforum gebruikt en het gaat direct al mis vrees ik.

Ik ben begonnen met de map ,, root ,, in de hoofdirectory te plakken. ( is dit goed? ) ( of moet ik de bestanden die in ,, root ,, staan in de tree zetten? )

Daarna begon ik met de eerste opdracht volgens de install.
File Copy

Copy: root/*.*
To: *.* Edits
s<>Use your keyboard to navigate the code boxes. You may also hit 's' on your keyboard to go to the first code box.

Open: includes/functions.php
Find
Tip: This may be a partial find and not the whole line.

Code:Select All
// Which timezone?
$tz = ($user->data['user_id'] != ANONYMOUS) ? strval(doubleval($user->data['user_timezone'])) : strval(doubleval($config['board_timezone']));
Add after
Tip: Add these lines on a new blank line after the preceding line(s) to find.

Code:Select All
// Advertisement Management
require($phpbb_root_path . 'ads/functions.' . $phpEx);
setup_ads();
Ik heb een keer op enter gedrukt en toen dat gedeelte er achtergeplakt.

daarna keek ik op mijn forum en ik zie dit:
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions.php on line 3728: page_header(./ads/functions.php): failed to open stream: No such file or directory

Fatal error: page_header(): Failed opening required './ads/functions.php' (include_path='.:/usr/local/lib/php') in /home/yvin/www/wapenforum/includes/functions.php on line 3728
Is die foutmelding niet erg en verdwijnt deze als ik alles heb uitgevoerd?

wat betekent: after the preceding line?

Ik durf nu niet verder te gaan omdat ik bang ben nu al het verkeerd aan te pakken.

Ik kom ook al niet meer op het forum nu :( ( ik heb het forum kunnen repareren door de regel weg te halen )

Ik hoop dat iemand de moeite wil nemen om ook een echte noob te willen helpen.

Greetzzz,

Yvin.


Kevin
Vorig TeamLid
Berichten in topic: 1
Berichten: 3559
Lid geworden op: 03 nov 2007 20:36
Verstuurde bedankjes: 5 keren
Ontvangen bedankjes: 8 keren
Contacteer:

Re: Advertisement Management Version: 1.0.8

Bericht door Kevin » 03 jun 2009 08:07

Inderdaad wat in de mod als root omschreven word is op je ftp vaak de map WWW op public_html. De map root zelf ga je dus niet uploaden maar de gehele inhoud ervan naar de map Public_html. Naar de map dus waar het bestand config.php in staat.

wat betekent: after the preceding line?
Inderdaad een enter geven en dan het stukje code "na de te vinden regel plaatsen"

Dan heb je nog een replace optie dat is --> vervangen,
de replace inline --> in regel vervangen

Ad before the line to find, plaats voor de te vinden regel.

Als er niet inline bij staat dan is het altijd een nieuwe regel ervoo of erna toevoegen.
Met vriendelijke groeten,
Kevin.

-----------------------------------------------------------------------------------------

Bent u tevreden over onze service?
Dan zouden wij het op prijs stellen als u ons zou willen beoordelen op Afbeelding.

Winnaar in de phpBB.nl awards 2009, 2010 en 2012 met AquaforA


Auteur
Yvin
Berichten in topic: 4
Berichten: 18
Lid geworden op: 07 mar 2009 01:10

Re: Advertisement Management Version: 1.0.8

Bericht door Yvin » 03 jun 2009 11:16

Ik krijg deze melding. Druk maar op de link.

http://www.yvin.mijnwebserver.nl/wapenforum/

Wat heb ik gedaan:

Ik heb de folders uit de map ,, root ,,. geupload.

Daarna heb ik precies gedaan wat in de ,, install ,, staat. Alles ervoor of erachter gezet.

Daarna heb ik ook de xmlmap Sybsilver2 uitgevoerd ( want ik werk met subsilver2 ) en de wijzigingen doorgevoerd.

Verder heb ik niets gedaan maar ik zie nog meer mappen staan. Moet ik nog meer doen?

Wie kan mij afhelpen van deze foutmelding?

En dan staat erbij dat het in 5 minuten kan :) Ik ben al twee dagen bezig :(

Gebruikersavatar

Rotsblok
Berichten in topic: 1
Berichten: 1639
Lid geworden op: 17 aug 2007 22:17
Locatie: Breezand
Ontvangen bedankjes: 1 keer
Contacteer:

Re: Advertisement Management Version: 1.0.8

Bericht door Rotsblok » 03 jun 2009 11:31

De melding die je krijgt betekend dat je de taalbestanden voor nederlands niet hebt..

Wat je kan doen is even kijken op onze vertalingsafdeling of er een vertaling voor deze mod is.

Maakt het je niet uit of je Engels of Nederlands hebt kan je de bestanden in de map root/language/en ook uploaden maar dan naar de map nl volgens de zelfde weg maar dan op je server. en dan alles in de zelfde volgorde kopiëren.

De tijdsindicatie is slechts een globale inschatting en 90% van alle mods klopt het niet echt (men gaat er ook niet bij zitten met een stopwatch om te kijken hoe lang het duurt om het te installeren).
ø = 1.618033988749895... Alles heeft ø in zich

What is the answer to the Ultimate Question of Life, the Universe, and Everything? 42


Auteur
Yvin
Berichten in topic: 4
Berichten: 18
Lid geworden op: 07 mar 2009 01:10

Re: Advertisement Management Version: 1.0.8

Bericht door Yvin » 03 jun 2009 11:41

Het vorige probleem heb ik weten op te lossen via deze link.

http://www.phpbb.com/community/viewtopi ... &start=195

Het programma is geïnstalleerd alleen werkt het alleen met prosilver en niet met Subsilver 2

Ik las wel dit ( subsilver2 instructions are available in the template/ directory. ) maar ik kan geen template / directory vinden en ik weet niet wat hiermee wordt bedoeld )

Wie weet de oplossing?

Ik. 8-) Ik moest de cache legen. ( voor jullie normaal maar mij kostte het nog een uurtje dit uit te vinden )

Het is gelukt, jawel, mijn eerste MOD geheel geïnstalleerd.

Greetzzz,

Yvin.


Neo
Berichten in topic: 2
Berichten: 1178
Lid geworden op: 25 dec 2006 01:16
Contacteer:

Re: Advertisement Management Version: 1.0.8

Bericht door Neo » 22 jun 2017 12:37

Voor subsilver moet je deze gebruiken.

Gesloten