Beste bezoeker,

Wij werken met een klein groepje.
Het kan zijn dat u na het plaatsen van een bericht even moet wachten op hulp of op een antwoord,
blijf daarom gerust posten we zullen z.s.m. en wanneer het kan reageren.

Voor dringende zaken die echt niet kunnen wachten kunt u het contactformulier gebruiken.

-------------------------------------

Wanneer u ons forum bezoekt voor hulp bij installatie, vragen wij u een account aan te maken en geen gebruik te maken van het contactformulier.

Wij kunnen u beter helpen wanneer u een account aanmaakt en u in het volgende onderwerp phpBB en Extensie installatie en aanpassingen laten uitvoeren een nieuw onderwerp start.

Ook wanneer u ergens niet uitkomt of vragen heeft, vragen wij u gebruik te maken van 1 van de bestaande "support onderwerpen" en aldaar uw onderwerp te starten.

Waneer u een account aanmaakt kan het zijn dat de activatie email terecht komt in de spamfolder.
  • Verplaats deze terug naar uw postvak-in en klik op de activatie link, hierna is uw account geactiveerd en kunt u inloggen op het forum.

Met vriendelijke groet,

Team phpBBservice.nl
(steeds tot uw dienst)

Spam en spambots in phpBB 3.0.x en hoe dit te voorkomen

De ondersteuning voor de phpBB 3.0.X serie is beëindigd, aangeraden word om te upgraden naar de meest recente versie. Dit forum dient alleen nog als archief.
Gebruikersavatar

Munthunter
Donateur
Donateur
Berichten in topic: 10
Berichten: 798
Lid geworden op: 07 aug 2010 14:33
Locatie: Laarbeek
Contacteer:

Re: Spam en spambots in phpBB 3.0.x en hoe dit te voorkomen

Bericht door Munthunter » 08 feb 2012 19:57

Ik zie in de beginpost de volgende mod staan:

http://startrekguide.com/community/view ... 127&t=9177

Kan iemand mij vertellen of deze mod ook nog goed werkt op de huidige versie (PHPBB 3.0.10)?
Daarbaast de vraag of ik zonder problemen deze mod kan laten draaien NAAST of TEGELIJKERTIJD met ACP Anti Spam, die heb ik namelijk al draaien en ben er tevreden over. In combinatie met deze mod zou het nog weer wat extra spammers tegen houden en kan ik moderatoren ook mee laten werken in de strijd tegen spammers.

Is het nog zinvol om de tijdmod te instaleren (baker-time zone)? Werken de bots daar nog steeds mee? Met die tijdsinstelling.

Gr. Jeroen
Afbeelding
Klik op het logo om naar Hét Munten en Bankbiljetten Forum te gaan.


Raimon
Vorig TeamLid
Berichten in topic: 4
Berichten: 7673
Lid geworden op: 07 apr 2006 11:10
Locatie: http://www.raimon.nl
Contacteer:

Re: Spam en spambots in phpBB 3.0.x en hoe dit te voorkomen

Bericht door Raimon » 13 mar 2012 00:55

Munthunter schreef:Ik zie in de beginpost de volgende mod staan:

Kan iemand mij vertellen of deze mod ook nog goed werkt op de huidige versie (PHPBB 3.0.10)?
Ik heb eerlijk gezegd geen idee, ik zou je gewoon aanraden om hem te installeren op een testforum en te kijken of die correct werkt.
Daarbaast de vraag of ik zonder problemen deze mod kan laten draaien NAAST of TEGELIJKERTIJD met ACP Anti Spam,

Het zou moeten werken ook hierbij geldt test het eerst grondig uit, mocht het conflicten veroorzaken dan verwijder je de MOD gewoon weer, alleen hebben zoveel "anti spam" MODs wel zin is het niet iets te veel van het goeie?
Wij gebruiken zelf de Q&A-Captcha en wij hebben al 3 maanden (toen ik hem had ingesteld) geen een spammer meer, wel is het nuttig om er bij te zeggen dat we elke maand van vraag veranderen, zodat spammers het heel lastig krijgen, en we gebruiken ook geen vragen die zomaar gegoogled kunnen worden.
Is het nog zinvol om de tijdmod te instaleren (baker-time zone)? Werken de bots daar nog steeds mee? Met die tijdsinstelling.

Gr. Jeroen
Ik zou die tijdmod gewoon overslaan, de ACP Anti Spam MOD vangt de meeste bots al mee op, en ook hierbij zeg ik je moet niet te veel MODs gaan installeren voor spambots.
Gratis phpBB installatie of MODs/extensions hulp nodig? Bezoek http://www.raimon.nl/forums/

Gebruikersavatar

Munthunter
Donateur
Donateur
Berichten in topic: 10
Berichten: 798
Lid geworden op: 07 aug 2010 14:33
Locatie: Laarbeek
Contacteer:

Re: Spam en spambots in phpBB 3.0.x en hoe dit te voorkomen

Bericht door Munthunter » 13 mar 2012 09:01

Dank je Raimon en zeer duidelijk!

Ik laat deze even aan mij voorbij gaan, Te veel is inderdaad niet goed. De Q&A captcha werkte bij mij niet zo geweldig, maar heb ook de recaptcha sortables er nog op staan en zal daar eens naar gaan kijken. Het bleek namelijk dat enkel Indernet Explorer deze mod ernstig hinderde.

Ik ben dan ook zo klaar met Internet Explorer, vrijwel alle problemen van mijn gebruikers liggen in het verlengde van IE. Zo kunnen sommige leden geen advertenties die ze op mijn forum willen plaatsen opslaan, want dan worden ze uitgelogd. Ze gebruiken allemaal IE... Maar dat is een heel ander onderwerp ;)

Gr. Jeroen
Afbeelding
Klik op het logo om naar Hét Munten en Bankbiljetten Forum te gaan.


Bontelli
Berichten in topic: 2
Berichten: 127
Lid geworden op: 14 jan 2009 12:48

Re: Spam en spambots in phpBB 3.0.x en hoe dit te voorkomen

Bericht door Bontelli » 05 apr 2012 20:14

Kevin schreef:Is er op mijn forum dan iets mis ga ik me onderhand afvragen :roll: geen enkele spammer gehad de laatste weken/maanden en ik gebruikt eigenlijk alleen de REcaptcha. Overal om me heen zie ik het gebeuren maar bij mij blijven ze weg :roll:
Ik heb nu ook de Recapcha ingesteld, want het is de laatste tijd behoorlijk raak. :evil: Opvallend is dat de emailadressen van de spammers allemaal een gmail adres is.
Kevin schreef:Het enige wat ik me kan bedenken en dat heb ik volgens mij al eens eerder gezegd is dat de bots zoeken naar de regel "Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group" of een deel ervan, die regel is al tijden vervangen door iets anders bij mij en mogelijk kom je daarom niet zo snel in aanmerking.
Waar vind je dit (onderaan de pagina van het forum, maar dat bedoel ik natuurlijk niet)? Want ik wil dit ook aanpassen.

Gebruikersavatar

AirWarrior
Berichten in topic: 4
Berichten: 427
Lid geworden op: 30 aug 2010 16:55
Locatie: Achter de pc
Contacteer:

Re: Spam en spambots in phpBB 3.0.x en hoe dit te voorkomen

Bericht door AirWarrior » 05 apr 2012 21:00

Open styles/jou style/templates/overall_footer.html en zoek naar:

Code: Selecteer alles

<div class="copyright">Powered by <a href="http://www.phpbb.com/">phpBB</a>&reg; Forum Software &copy; phpBB Group
Bedankt voor het lezen!
Greetz
AirWarrior


Bontelli
Berichten in topic: 2
Berichten: 127
Lid geworden op: 14 jan 2009 12:48

Re: Spam en spambots in phpBB 3.0.x en hoe dit te voorkomen

Bericht door Bontelli » 06 apr 2012 11:41

Dank je.


GerB
Berichten in topic: 2
Berichten: 6
Lid geworden op: 23 nov 2010 14:34

Re: Spam en spambots in phpBB 3.0.x en hoe dit te voorkomen

Bericht door GerB » 29 mei 2012 10:31

Het viel me op dat de TS redelijk verouderd is. Is het niet een idee om deze bij te werken naar de huidge stand van zaken? De MODS om ReCaptcha en een Q&A toe te voegen zijn niet meer nodig omdat het (al een paar jaar) in de core zit. En Q&A is de meest geadviseerde -en effectieve- plugin.

Ik snap ook wel dat het artikel spreekt van 3.0.4 en 3.0.5, maar we zitten inmiddels al aan 3.0.10. En zeker in 3.0.6 is er veel veranderd.

Gebruikersavatar

Rotsblok
Berichten in topic: 2
Berichten: 1639
Lid geworden op: 17 aug 2007 22:17
Locatie: Breezand
Ontvangen bedankjes: 1 keer
Contacteer:

Re: Spam en spambots in phpBB 3.0.x en hoe dit te voorkomen

Bericht door Rotsblok » 29 mei 2012 21:45

En toch zijn de meeste dingen nog toepasbaar. ;)
ø = 1.618033988749895... Alles heeft ø in zich

What is the answer to the Ultimate Question of Life, the Universe, and Everything? 42


GerB
Berichten in topic: 2
Berichten: 6
Lid geworden op: 23 nov 2010 14:34

Re: Spam en spambots in phpBB 3.0.x en hoe dit te voorkomen

Bericht door GerB » 30 mei 2012 11:19

Ik zeg ook niet dat-ie waardeloos is. ;)
Het is alleen jammer dat er technieken worden aangedragen (visuele captcha) waarvan ze op .com zeggen "They are ineffective and should not be used." en dat er MODS aangedragen worden die reeds in de core zitten. Vandaar dat ik zei dat het beter is om het even bij te werken. 3 jaar is lang in spammertijd. :)


john1961
Berichten in topic: 1
Berichten: 6
Lid geworden op: 23 sep 2011 23:36

Re: Spam en spambots in phpBB 3.0.x en hoe dit te voorkomen

Bericht door john1961 » 14 mei 2013 21:35

Beste,

Waar kan ik de juiste 'anti-spam' MOD terugvinden die jullie gebruiken op jullie forum bij de registratie van nieuwe leden.

Ik denk dat dit een doeltreffende methode is om spam te vermijden.

Alvast beste dank.
Laatst gewijzigd door john1961 op 14 mei 2013 21:42, 2 keer totaal gewijzigd.

Gesloten