Beste bezoeker,

Wij werken met een klein groepje.
Het kan zijn dat u na het plaatsen van een bericht even moet wachten op hulp of op een antwoord,
blijf daarom gerust posten we zullen z.s.m. en wanneer het kan reageren.

Voor dringende zaken die echt niet kunnen wachten kunt u het contactformulier gebruiken.

-------------------------------------

Wanneer u ons forum bezoekt voor hulp bij installatie, vragen wij u een account aan te maken en geen gebruik te maken van het contactformulier.

Wij kunnen u beter helpen wanneer u een account aanmaakt en u in het volgende onderwerp phpBB en Extensie installatie en aanpassingen laten uitvoeren een nieuw onderwerp start.

Ook wanneer u ergens niet uitkomt of vragen heeft, vragen wij u gebruik te maken van 1 van de bestaande "support onderwerpen" en aldaar uw onderwerp te starten.

Waneer u een account aanmaakt kan het zijn dat de activatie email terecht komt in de spamfolder.
  • Verplaats deze terug naar uw postvak-in en klik op de activatie link, hierna is uw account geactiveerd en kunt u inloggen op het forum.

Met vriendelijke groet,

Team phpBBservice.nl
(steeds tot uw dienst)

User id geeft problemen

Archief
Gesloten

Auteur
Lastpost
Berichten in topic: 2
Berichten: 2
Lid geworden op: 31 dec 2009 10:35

User id geeft problemen

Bericht door Lastpost » 31 dec 2009 10:42

Ik ben bezig met de nodige aanpassingen (Polls voor profielpagina's) en moet zeggen dat ik een heel eind kom, alleen onderstaand stukje code uit een include file levert de nodige irritaties op.

Code: Selecteer alles

	$sql = 'SELECT t.forum_id, t.topic_id, t.poll_length, t.poll_max_options, t.topic_poster, t.poll_start, t.poll_title, t.poll_vote_change, t.topic_first_post_id, t.topic_status, f.forum_status
			FROM ' . TOPICS_TABLE . ' t
				INNER JOIN ' . FORUMS_TABLE . " f ON (t.forum_id = f.forum_id)
				WHERE t.poll_title <> ''
					AND t.topic_approved = 1

					AND " . $db->sql_in_set('t.forum_id', $forum_id_ary) . '
				AND t.topic_poster = ' . $user_id;
Dit geeft dus een mooie sql error en wijst erop dat ie geen id kan vinden van een topic_poster, zoals onderaan in de code staat aangegeven.
De bedoeling is dus dat ie het user_id pakt van de profielpagina waar je je op bevind, gek genoeg werkt de $user_id code wel buiten de functie, als ik dan bijvoorbeeld:

Code: Selecteer alles

'USER_ID' => $user_id
Toevoeg en {USER_ID} in de html file toevoeg leest ie netjes het nummer uit van het profiellid.

Iemand enig idee waarom ie het wel buiten de functie doet en niet er binnen?
Het is trouwens een bestand in de map includes, wordt aangesproken door poll.php en wordt dmv een include (zoals overall_header) weergegeven binnen de profielpagina.

Overigens werkt het wel met de user->data user_id code.

Ik hoop dat iemand me hiermee kan helpen.


Raimon
Vorig TeamLid
Berichten in topic: 1
Berichten: 7673
Lid geworden op: 07 apr 2006 11:10
Locatie: http://www.raimon.nl
Contacteer:

Re: User id geeft problemen

Bericht door Raimon » 03 jan 2010 22:46

Het ligt er aan waar je precies de "$user_id" toevoegt, aangezien die ergens gedefinieerd moet zijn.

Het beste is eigenlijk om

Code: Selecteer alles

$user->data['user_id'] 
te gebruiken, de data van de user_id wordt dan opgehaald.
Gratis phpBB installatie of MODs/extensions hulp nodig? Bezoek http://www.raimon.nl/forums/


Auteur
Lastpost
Berichten in topic: 2
Berichten: 2
Lid geworden op: 31 dec 2009 10:35

Re: User id geeft problemen

Bericht door Lastpost » 07 jan 2010 10:19

Beetje late reactie, het bleek uiteindelijk te liggen aan het feit dat ik binnen de functie de variabel $user niet had gedefineerd. :roll:
De variabel die jij me gaf geeft in dat geval enkel je eigen user_id mee en ik had de id nodig van het lid wat bij die pagina hoorde (profiel id), desondanks bedankt voor het meedenken.

Gesloten