Beste bezoeker,

Wij werken met een klein groepje.
Het kan zijn dat u na het plaatsen van een bericht even moet wachten op hulp of op een antwoord,
blijf daarom gerust posten we zullen z.s.m. en wanneer het kan reageren.

Voor dringende zaken die echt niet kunnen wachten kunt u het contactformulier gebruiken.

-------------------------------------

Wanneer u ons forum bezoekt voor hulp bij installatie, vragen wij u een account aan te maken en geen gebruik te maken van het contactformulier.

Wij kunnen u beter helpen wanneer u een account aanmaakt en u in het volgende onderwerp phpBB en Extensie installatie en aanpassingen laten uitvoeren een nieuw onderwerp start.

Ook wanneer u ergens niet uitkomt of vragen heeft, vragen wij u gebruik te maken van 1 van de bestaande "support onderwerpen" en aldaar uw onderwerp te starten.

Waneer u een account aanmaakt kan het zijn dat de activatie email terecht komt in de spamfolder.
  • Verplaats deze terug naar uw postvak-in en klik op de activatie link, hierna is uw account geactiveerd en kunt u inloggen op het forum.

Met vriendelijke groet,

Team phpBBservice.nl
(steeds tot uw dienst)

[MODDB] Sortables CAPTCHA Plugin

Archief
Gesloten

Auteur
Derky
Donateur
Donateur
Berichten in topic: 3
Berichten: 38
Lid geworden op: 10 jul 2006 20:03
Contacteer:

[MODDB] Sortables CAPTCHA Plugin

Bericht door Derky » 11 aug 2009 18:21

Modificatie naam: Sortables CAPTCHA Plugin
Auteur: Derky

Modificatie omschrijving: Deze CAPTCHA plugin voegt twee kolommen toe, je kan opties toevoegen in ieder kolom. Alle opties worden weergegeven in één kolom, de gebruiker moet dan de opties naar de juiste kolom sorteren door middel van het slepen met de muis. Als alle opties naar de juiste kolom gesleept zijn is de CAPTCHA opgelost. Omdat dit een plug-in is hoeven er geen bestanden bewerkt te worden, alleen uploaden en het werkt!

Deze plug-in is gebaseerd op de standaard Vraag & Antwoord CAPTCHA, dus je kan het helemaal aanpassen voor het soort publiek op jouw forum. Bijvoorbeeld als je een kook-forum hebt, dan kan je vragen "Wat is er nodig voor tomatensoep?"
Afbeelding
De gebruiker moet nu de Bananen en Appels naar de Gooi weg kolom verslepen om de CAPTCHA op te lossen. :-)

Modificatie versie: 1.0.1
phpBB versie: 3.0.6

Vereisten: Tenminste phpBB 3.0.6

Functies:
  • De linker en rechter kolommen kunnen hernoemt worden.
  • Meerdere opties per kolom mogelijk
  • Opties worden random gesorteerd
  • Meertalige ondersteuning
Screenshots:
Tomatensoep voorbeeld ACP:
Afbeelding

Michael Jackson albums voorbeeld ACP:
Afbeelding

Je kan het dus echt helemaal aanpassen naar jouw soort publiek. 8-)

Demo: Sortables Test Forum of ga direct naar de reageer of registratie pagina.

Modificatie download:
Afbeelding Zie het phpBB.com onderwerp

Bijbehorende onderwerpen: (Engels)
Laatst gewijzigd door Derky op 26 sep 2009 22:21, 3 keer totaal gewijzigd.


Raimon
Vorig TeamLid
Berichten in topic: 1
Berichten: 7673
Lid geworden op: 07 apr 2006 11:10
Locatie: http://www.raimon.nl
Contacteer:

Re: [BETA] Sortables CAPTCHA Plugin

Bericht door Raimon » 11 aug 2009 19:16

Ziet er leuk uit :D,

alleen een kleine suggestie, gebruik de css codes gewoon in een stylesheet, op het moment heb je het nu zo staan ;

Code: Selecteer alles

<style type="text/css">
.connectedSortable {
	min-height: 100px;
	min-width: 100px;
}
.bg3 { height: 1.5em; line-height: 1.2em; }
#sortable1 ul, #sortable2 ul{ list-style-type: none; margin: 0; padding: 0; float: left; }
#sortable1 li, #sortable2 li { list-style-type: none; margin: 5px 5px 5px 5px; padding: 5px; cursor:move; min-width: 80px; }
</style>
En ;

Code: Selecteer alles

		<div class="attachbox" style="clear:none;">
		<strong>Throw away</strong><hr />
		<ul id="sortable2" class="connectedSortable">
			
		</ul>
		</div>
ontbreekt nog een <li></li>

Kleine issues die niet de functionaliteit beïnvloeden van de MOD, maar eerder het valideren van de post pagina.
<zeur mode uit> :mrgreen:

ziet er leuk uit, ook wel geinig idee met het verplaatsen van de velden , en ik denk dat het ook veel spambots kan tegenhouden, ik zie niet dat spambots zoiets voor hun plezier kan doen :P
Gratis phpBB installatie of MODs/extensions hulp nodig? Bezoek http://www.raimon.nl/forums/


Auteur
Derky
Donateur
Donateur
Berichten in topic: 3
Berichten: 38
Lid geworden op: 10 jul 2006 20:03
Contacteer:

Re: [BETA] Sortables CAPTCHA Plugin

Bericht door Derky » 11 aug 2009 19:28

Raimon schreef:Ziet er leuk uit :D,

alleen een kleine suggestie, gebruik de css codes gewoon in een stylesheet, op het moment heb je het nu zo staan ;

Code: Selecteer alles

<style type="text/css">
.connectedSortable {
	min-height: 100px;
	min-width: 100px;
}
.bg3 { height: 1.5em; line-height: 1.2em; }
#sortable1 ul, #sortable2 ul{ list-style-type: none; margin: 0; padding: 0; float: left; }
#sortable1 li, #sortable2 li { list-style-type: none; margin: 5px 5px 5px 5px; padding: 5px; cursor:move; min-width: 80px; }
</style>
Bedankt! Ik mag geen bestanden wijzigen hè, want het is een plugin. Als ik dan een stijlsheet wil includen dan zegt w3c:
Document type does not allow element "link" here
<link href="test.css" rel="stylesheet" type="text/css" />

The element named above was found in a context where it is not allowed. This could mean that you have incorrectly nested elements -- such as a "style" element in the "body" section instead of inside "head" -- or two elements that overlap (which is not allowed)
Dus ik ben bang dat het gewoon inline styles worden dan. (maar dan heb ik wel paar dubbel maargoed)
Raimon schreef:ZEn ;

Code: Selecteer alles

		<div class="attachbox" style="clear:none;">
		<strong>Throw away</strong><hr />
		<ul id="sortable2" class="connectedSortable">
			
		</ul>
		</div>
ontbreekt nog een <li></li>

Kleine issues die niet de functionaliteit beïnvloeden van de MOD, maar eerder het valideren van de post pagina.
<zeur mode uit> :mrgreen:
Zodra je een item verplaatst komt die in die <ul> te staan. Ik moet nog even kijken hoe ik dat ga oplossen.
Raimon schreef:ziet er leuk uit, ook wel geinig idee met het verplaatsen van de velden , en ik denk dat het ook veel spambots kan tegenhouden, ik zie niet dat spambots zoiets voor hun plezier kan doen :P
Onder water gaat het alsnog met input velden die worden verstuurd maar daarvan kan je echt niet de antwoorden afleiden. 8-)

Gebruikersavatar

Rotsblok
Berichten in topic: 1
Berichten: 1639
Lid geworden op: 17 aug 2007 22:17
Locatie: Breezand
Ontvangen bedankjes: 1 keer
Contacteer:

Re: [BETA] Sortables CAPTCHA Plugin

Bericht door Rotsblok » 11 aug 2009 19:42

hij is leuk... :D
ø = 1.618033988749895... Alles heeft ø in zich

What is the answer to the Ultimate Question of Life, the Universe, and Everything? 42


Neo
Berichten in topic: 1
Berichten: 1178
Lid geworden op: 25 dec 2006 01:16
Contacteer:

Re: [RC] Sortables CAPTCHA Plugin

Bericht door Neo » 14 aug 2009 14:00

Moet zeggen dat het er goed uitziet.


Auteur
Derky
Donateur
Donateur
Berichten in topic: 3
Berichten: 38
Lid geworden op: 10 jul 2006 20:03
Contacteer:

Re: [MODDB] Sortables CAPTCHA Plugin

Bericht door Derky » 22 jun 2017 12:39

Versie 1.0.1 is uitgebracht en gevalideerd en de stemrondes zijn inmiddels begonnen.

Dus stem op de Sortables CAPTCHA Plugin!
http://www.phpbb.com/mods/competitions/ ... /index.php

Bedankt! :D

Gesloten