Dit is een archief van het phpBBservice.nl forum. Nieuwe berichten plaatsen is niet meer mogelijk.
J
Hoi,

Ik heb een ander plaatje toegevoegd: http://maaike1.myblogsite.nl/phpBB3 (een hondepootje)
Maar nu is het wit het vierkantje dat om het hondepootje heen zit, hoe krijg ik dit nou dezelfde kleur van het forum?
Ik heb de kleur al proberen te kopiëeren en te plakken, maar dat wilde niet lukken.
Moet ik soms ergens het code wijzigen?

Alvast bednakt, voor de hulp.

Joep
N
Gebruik deze maar.In deze afbeelding is de achtergrond transperant.

Je voegt deze toe in de map /styles/jouw style/imageset/
In het beheerderspaneel ga je dan naar
- stijlen
- Afbeeldingenset
- jouw stijl en doet deze wijzigen
- selecteer "onderwerp" en vervang de afbeelding topic_reac.gif door voet.png
- Wel zul je zelf ook nog afbeeldingen moeten maken voor de andere afbeeldingen die gebruikt worden.
voet.png
J
Ja dat klopt, daarmee ben ik nog bezig.
Maar hoe heb je het transperant gekreken, want dan ik het bij de andere afbeeldingen zelf.

Joep
K
Met Photoshop of paint shop pro bijvoorbeeld.
N
Ik gebruik Paintshop en daar zit de functie background Eraser op daarna sla ik hem als .png op!
J
Ja dat heb ik niet, en met paint wil het ook al niet lukken! :(
R
joept schreef:Ja dat heb ik niet, en met paint wil het ook al niet lukken! :(
gebruik gimp dan (is gratis)
J
Mooi, ik heb het gedownload en geinstalleert, maar hoe maak ik het nu transparant?
R
joept schreef:Mooi, ik heb het gedownload en geinstalleert, maar hoe maak ik het nu transparant?
layers => add transparent layer (ook wel alpha channel) => daarna achtergrond selecteren en het gumemtje pakken..

Voor meer informatie moet je toch gewoon proberen of de gebruikershandleiding lezen van gimp. Dit forum gaat over phpBB en niet over Gimp etc...
J
Wat ik ook probeer mij lukt het niet, wil jij het anders voor mij proberen, met GIMP?