Dit is een archief van het phpBBservice.nl forum. Nieuwe berichten plaatsen is niet meer mogelijk.
T
Hallo allemaal,

Ik zou graag voor een bepaalde sectie willen verplichten dat je je gb datum moet invullen om in die sectie te komen. (18+) Is hier al een bestaande MOD voor?

Grtz,
Patrick
D
Dat zou ik ook willen weten...
X
Er bestaat veel vraag naar een dergelijke mod. Toen ik er de laatste keer achter zocht, was die nog niet te vinden.
D
jammer..
D
nog iemand een idee of hij uit is ?
R
Die is volgens mij nog niet uit.
X
Heb hem ook nog niet gezien.
D
ik denk dat het opzich niet zo moeilijk is om zo'n code te schrijven je moet enkel de gebruiker zijn/haar geboortedatum uit de DB halen en dan via php met mktime() en dat dan vergelijken met huidige datum (die ook omgezet met mktime())

een if statement TRUE --> laat forum zien FALSE geef error

maar hoe ik zo iets in een phpBB systeem specifiek zou moeten doen weet ik niet want ben me op dit moment echt aan het verdiepen in de phpBB code want moet zelf ook wat modificaties gaan maken
C
Ik heb misschien een eenvoudiger idee voor jullie probleem :)

Als je nu eens die bepaalde sectie beveiligd met een password, dan kunnen zij (die de juiste leeftijd hebben) aan jou het password vragen zodat zij in die sectie binnen kunnen. In de beschrijving van die sectie vermeld je dit dan ook, bv: 'enkel toegangkelijk voor 16+, vraag password aan aan de admin of moderator(s)'.

Dit zou je misschien 'tijdelijk' kunnen toepassen tot er een mod voor te vinden is?
D
is er nog een mod hiervoor uitgekomen ?

Thankss