Dit is een archief van het phpBBservice.nl forum. Nieuwe berichten plaatsen is niet meer mogelijk.
N
Ik maak twee wekelijks een database backup; maar ik vraag me af of ik het wel goed doe. Ik kan me herinneren, lang geleden, dat ik mijn database backupte en bij een nieuwe hoster importeerde en dat ik toch wel problemen kreeg met bepaalde tekens zoals ê en ë etc. Deze gaf hij dan niet goed weer.

Hieronder een screendump van phpmyadmin zoals hij standaard is als ik op exporteer klik. Ik vink zelf de optie drop table invoegen aan; maar waarom weet ik eigenlijk niet :oops: ik weet amper wat het doet.....

Wat is nu de correcte manier van backuppen? Wat moet ik aanvinken en wat niet als ik zeg maar met een clean database opnieuw zou beginnen?

Thanx alvast. Ik heb niet zoveel verstand van SQL maar dat moge duidelijk zijn ;)

Afbeelding
D
Je doet het goed en in principe hoef je verder niets aan te vinken of aan te passen en kun je gewoon uitgaan van wat al standaard ingesteld staat wanneer je op export klikt.

Wat ik wel altijd doe is zowel de database als gewoon sql exporteren als ge-zipt.
Als het een erg groot bestand is geworden van de database en ik die weer wil importeren bij bijv een andere hoster, dan gebruik ik mysql splitter http://www.rusiczki.net/2007/01/24/sql- ... -splitter/

Phpmyadmin kent een max grote qua import van 50MB, in dat programma zet ik dan de filesize op 45MB.
Zo doe ik het eigenlijk altijd en gaat altijd 100% goed.
K
Dat je vreemde tekens kreeg kan te maken hebben met de collation, als die niet het zelfde is ingesteld in beide sql databanken dan kun je dat krijgen.
N
Thanx beiden. Maar wat is dan die drop table statement toevoegen optie ?
K
Die word gebruikt om eventuele al bestaande ingaven te verwijderen.